Avrasya Maratonuna 7 adımda hazırlanma rehberi!

08.11.2017

Dünyada iki kıta arasında koşulan tek maraton olan Avrasya Maratonuna sayılı günler kaldı. Dünyanın dört bir yanından profesyoneller kadar amatör koşucuların da ilgi gösterdiği maratona kimi Boğaz köprüsünü yürüyerek geçmek için, kimi yarışma duygusunu yaşamak için katılıyor. Uzmanlar ise maratona önceden hazırlanmanın sağlık açısından faydalı olacağını söylüyor.

Hareketli bir yaşamın sağlık açısından önemine vurgu yapan Ayak Ayak Bileği Cerrahı Op. Dr. Selim Muğrabi, önümüzde günlerde yapılacak olan Avrasya Maratonuna katılacaklara uyarı ve önerilerde bulundu. 

Kendisinin de daha önceki maratonlara katıldığını söyleyen Dr. Muğrabi, “Eğer düzenli olarak egzersiz yapmıyor ve koşmaya başlamak istiyorsanız ilk adımınız yürüyüşe zaman ayırmak olmalı. Yürüyüş ve koşu, şekle girmek için en ekonomik ve konforlu iki yoldur. Kilo vermek, stresten kurtulmak ve hayat standartlarınızı yükseltmek için yürüyüş öneriyoruz” dedi.

Düzenli bir egzersiz alışkanlığı edinmek ve koşu hayatına sağlam bir zemin hazırlamak için bazı noktalara dikkat etmek gerektiğini belirten Dr. Muğrabi’nin maratona katılacaklara tavsiyeleri ise şu şekilde:

1- Muayene olun: Eğer 40 yaşın üzerindeyseniz, ailenizde kalp hastalığı ya da başka bir sağlık problemi varsa düzenli bir egzersiz programına başlamadan önce doktorunuza gözükün.

2- Yürüyün, sonra koşun: Yürüyüş rahat koşmak için gereken sıkılığı geliştirmenin en etkili yoludur. Yürüyüş tıpkı koşuda olduğu gibi bacaklarınızın ve kollarınızın aynı hareket düzenine girmesini sağlar ama kemik ve eklemlerinizde aynı etkiyi sağlamaz. Yürüyüş canlı olmalıdır. 

3- Yavaş başlayın: Egzersiz rutinine başlama düşüncesi göz korkutucu gibi görünebilir ama öyle olmak zorunda değildir. 15 dakikalık yürüyüşe başlayın. Ertesi gün yine aynısını yapın. Eğer daha güçlü hissediyorsanız, 5 ya da 10 dakika daha ekleyin. Haftanın sonuna kadar süreyi 35 dakikaya çıkarın.

4- Gelişiminizi takip edin: Her egzersizde ne kadar sürede, ne kadar uzağa gittiğinizi ve yoldayken nasıl hissettiğinizi not alın. Çalışmalarınızın artışını görünce öz güveniniz artacaktır ve ertesi günkü egzersiz, göz korkutucu olmayacaktır.

5- Doğru giyinin: Eski tenis ayakkabılarınızı giyme isteğine karşı direnin. Eskimiş ayakkabılar yaralanmaya neden olur. Birinin size gerekli ayakkabıyı verebileceği özel bir spor mağazasına gidin. Bu yüzden fazla parayla, modaya uygun ya da cesur vaatlerle alışveriş yapmayın. Bu, terin vücudunuzdan emilmesine, böylece yazın daha serin kalmanızı, kışın daha az üşümenizi sağlar. Kotondan yapılan her şey nemi tıpkı bir sünger gibi emer ve sizi serin tutar.

6- Zaman ayırın: Hayatınızın ritmini yaratacak olan egzersiz rutinini ayarlayın. Günün hangi saatlerinde daha rahat egzersiz yapabileceğinizi hesaplayın. Koşunun sorun olmayacağı bir zaman bulun. Birçok insan için önemli bir görüşme yoksa ya da çocuklar hala yataklarındaysa, sabahları yapılacak ilk şeydir. Yeteri kadar zaman ayırdığınıza emin olun ki egzersiz yapmak bütün gününüzü sıkıştırmasın. Sabah koşusu işe geç kalmak ve stres yapmak anlamına geliyorsa egzersiz size ceza gibi gelecektir. 

7- Plan yapın: İdman yapmaya ihtiyaç duymadığınız bir anda çalışma planınız size devam etmeniz ve hedefinize ulaşmanız için yardımcı olur. Ek olarak, bitirdiğiniz her idmanın üstünü çizmek size başarıyla beraber güven de verecektir.


Kaynak:NTV

Yorum Yaz

E postanız yayınlanmayacaktır. Tüm alanlar mecburidir